www.gpz-305.de Foren-Übersicht www.gpz-305.de
Forum for Kawasaki GPZ305
 
 FAQFAQ   SuchenSuchen   MitgliederlisteMitgliederliste   BenutzergruppenBenutzergruppen  ALBUMALBUM   RegistrierenRegistrieren 
 ProfilProfil   Einloggen, um private Nachrichten zu lesenEinloggen, um private Nachrichten zu lesen   LoginLogin 

metal oil pump drive gear?

Users browsing this topic:Kein registrierter, kein versteckter und ein Gast.
Registrierte Benutzer: Keine
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    www.gpz-305.de Foren-Übersicht -> For our english guests
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen  
Autor Nachricht
Rey



Anmeldungsdatum: 16.12.2007
Beiträge: 8
Wohnort: uk Abingdon oxfordshire

Status: Offline

BeitragVerfasst am: Sa Dez 22, 2007 6:56 pm    Titel: metal oil pump drive gear? Antworten mit Zitat

does any one no if there is such thing as a metal oil pump drive gear for the gpz305 due to it being the main cause of failier wb thanks
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden
Lothi
Site Admin


Anmeldungsdatum: 29.06.2003
Beiträge: 609
Wohnort: Nürnberg

Status: Offline

BeitragVerfasst am: So Dez 23, 2007 8:42 am    Titel: Antworten mit Zitat

Hi Rey


I've never heard about a metal-gear for that.

I ve got only one times a pump-gear with broken teeth
It was due to excesslivly filling oil in; more than 4 litres Shocked

Therefore the pump had to work against too high resistance and the weakest part, the gear, broke.

In my opinion there is no need to replace it with a metal one.
If You fill in again very to o much oil han other parts will breake. So it is important not to fill more than the double size oil., then terhe is no need to worry about that gear.
_________________
Grüsse

Lothi tach
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen
Blue cod



Anmeldungsdatum: 15.11.2010
Beiträge: 14
Wohnort: England

Status: Offline

BeitragVerfasst am: Mo Nov 15, 2010 8:20 pm    Titel: Antworten mit Zitat

I realise your question was raised a few years ago but I can confirm that a metal cog is made for this model.
My engine seized in a big way(crank and pistons ruined) and I've just completed the rebuild, my mechanic showed me the oil pump cog because I was concerned that if it was plastic it may already be damaged and could then cause the engine to fail again. I also wondered if the failure was due to a failed oil pump cog but that clearly wasn't the case.
I wouldn't know how to obtain one because my bike already had it fitted, possibly after an earlier engine failure before I bought it.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
Beiträge der letzten Zeit anzeigen:   
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    www.gpz-305.de Foren-Übersicht -> For our english guests Alle Zeiten sind GMT
Seite 1 von 1

 
Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.


Powered by phpBB 2.0.10 © 2001, 2002 phpBB Group